Perenaise Pagariäri esimene kokaraamat


Maikuus ilmus trükist minu esimene raamat, kandes nime "Tordid ja koogid nagu ehtsas pagariäris" . See on minu pagariäri retseptikogumik magusate küpsetisega (ligi 50 torti-kooki-küpsetist), mida minult  sagedasti tellitud.

Tänapäeva kokandusmeedia on valdavalt kiirelt valmivate toitude lainel. Minu raamat ujub vastuvoolu, sest lähtun põhjalikkusest, pühendumusest ja tegemise rõõmust. Kõik head toorained ei ole ühest suurest supermarketist, juustukoogi põhja küpsised valmistame ise ning stolleni tegemiseks võib kuluda isegi terve päev. Samas, vahel aga ongi kiire! Paljud raamatu koogid-küpsetised saab (ja tulebki) eelmisel päeval valmis teha ja siis jääb pidupäeva eel need ainult kaunistada.

Raamatu sünnis on "süüdi" Lia Virkus, kes mulle sellise ettepaneku möödunud suvel tegi. Kuigi raamatusse said retseptid, mis olid varasemalt läbi proovitud, tegin kõik raamatu tarbeks uuesti läbi, et värsked fotod oleksid ning mõningal puhul oli vaja ka kontrollida, kas ja kuidas need tavakaupluse toodetega sobivad. Kadri, Kati, Pille-Riin ja Maru tulid appi retsepte testima, sest tahtsin veenduda, et inimesed väljaspool meie pagariäri retseptidega kenasti hakkama saavad.

Serveerimisnõude osas tulid appi kauplus "Muster", mille väsimatud müüjapreilid koogialuseid mulle kokku ja siis järgmisel päeval jälle lahti pakkisid; samuti minu sõbrad-tuttavad (Laura, Piret, Marit, Anne-Pii). Raamatu pealkirja autor on Karin. Keeletoimetaja Velve oli kogu raamatu tekstimaterjali toimetamisel suureks abiks õigekeele osas.

Raamatu tegemisele on nende endi teadmata kaasa aidanud kõik meie pagariäri kliendid. Klientidelt saadud tagasiside abil oleme kooke-torte täiustanud ja uusi ideid saanud. Näiteks, on hästi meeles restoranist Tigu kaasa antud soovitus, et portugali munakoogikesi (Pasteis de Nata) võib üle raputada kaneeliga. Toidutare Siiri on mulle andnud juba mitme aasta vältel uusi põnevaid "ülesandeid", mistõttu olen väga palju uut õppinud (tegin Toidutarele igakuiselt kaastööd).



Kommentaarid

Krentu ütles …
Oh ma ei jõua ära oodata seda raamatut! Nii-nii tore, et see tuleb! Ja väga tubli oled, ega see raamatu tegemine pole mingi lihtne töö :)
Kaare ütles …
Palju õnne! Väga ilus raamat! Tahaks juba lähemalt sirvida.
Teevi ütles …
Palju õnne!

Just mõni päev tagasi mõtlesin, kui vaatasin siia blogisse postitatud järjekordset koogipilti, et nii väga tahaks nende maiuste retsepte ja just raamatu näol - ja siin see ongi! :)

Väga-väga kaunis raamat, mida suure magusasõbrana kindlasti poodi ostma lähen :)
E. ütles …
Ma ei osta just tihti kokaraamatuid, sest sealt ei ole enamasti pärast ühte läbilehitsemist enam midagi vaadata, aga Sinu raamatu võtan päris tihti kätte! Just selle sama vastuvoolu käivad põhjalikkuse pärast, millest ise ka siin kirjutasid... ja no muidugi ilus on see ju ka! :)
Eva P. ütles …
Aitäh, ja tore lugeda, et raamat läks õigele sihtrühmale :)

Populaarsed postitused